Jesteś tutaj: HomeAktualności

Udany rok Uniwersytetu Dziecięcego

DSC 0114Najpiękniejszą rzeczą, jakiej możemy doświadczyć jest oczarowanie tajemnicą.
Jest to uczucie, które stoi u kolebki prawdziwej sztuki i prawdziwej nauki.
Ten, kto go nie zna i nie potrafi się dziwić, nie potrafi doznawać zachwytu,
jest martwy, niczym zdmuchnięta świeczka.
(Albert Einstein)

 

„A co to jest?”, „Jak to się robi?”, „Co się stanie?”, Czy ja też mogę?” – takie właśnie pytania można usłyszeć na zajęciach Uniwersytetu Dziecięcego od naszych najmłodszych studentów. I właśnie nasz Uniwersytet Dziecięcy powstał w tym celu, aby odpowiedzieć na te wszystkie pytania. Został również powołany w celu rozwijania dziecięcej aktywności i zdolności twórczych, chęci poznawania świata, a także w celu promowania nauki i edukacji.

Czytaj więcej: Udany rok...

Spotkanie z dramą

DSC 0180Celem zajęć prowadzonych przez mgr Monikę Zbyszyńską- Matusiak było zachęcenie każdego dziecka, aby weszło w rolę króla i zrozumiało, dlaczego dobry przywódca powinien być empatyczny. Celem było także rozwijanie wyobraźni twórczej, ekspresji ruchowej, nabywanie umiejętności określania własnego nastroju i nastroju innych, doskonalenie umiejętności współpracy w grupie.

Zastosowano następujące techniki dramy: przynętę, płaszcz eksperta, rolę na papierze, nauczyciel i uczniowie w roli króla, improwizację, dramę na podstawie utworu literackiego, rzeźbę, stop klatkę, karuzelę postaci, improwizację w roli.

 

Czytaj więcej: Spotkanie z dramą

Sprawny język- aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa

image006Celem zajęć prowadzonych przez mgr Agnieszkę Kuskowską było zwrócenie uwagi dzieci na własny język ojczysty. Uświadomienie sobie tego, że mimo, iż znamy go od urodzenia, to warto go rozwijać, wzbogacać oraz dbać o staranność i dokładność w wyrażaniu myśli. Dzieci zachęcane były więc do dbania o słownictwo, gramatykę oraz stronę  artykulacyjną swoich wypowiedzi.

W trakcie zajęć dzieci:

- ćwiczyły słuch fizyczny i fonematyczny m.in. odgadywały do kogo, czego należą usłyszane odgłosy, poszukiwały ukrytych dźwięczących przedmiotów, bawiły się w głuchy telefon;

- wykonywały ćwiczenia relaksacyjne, dużej i małej motoryki;

- wykonywały ćwiczenia aparatu artykulacyjnego np. parskały, cmokały, oblizywały górną i dolną wargę, kląskały językiem, strzelały z języka;

- wykonywały ćwiczenia oddechowe m.in. dmuchały na wiatraczki, piórka, zdmuchiwały świeczki, robiły bańki mydlane;

- uczestniczyły w różnorodnych zabawach językowych  m.in. odszukiwały jakie słowo ukryło się w innym słowie np. zlew- lew; dopasowywały do ludzkich zachowań, ludzkiego wyglądu nazwy zwierząt np. pracowity jak mrówka, uparty jak osioł, głodny jak wilk;  łączyły w pary przedmioty o takiej samej nazwie, ale różnym znaczeniu np. pilot (człowiek) – pilot (do telewizora);

- łamały sobie języki powtarzając trudne słowa, zwroty, zdania np. W czasie suszy szosa sucha, suchą szosą Sasza szedł. Lojalna Jola, Jola lojalna. Czubaty strzyżyk w czystej czapeczce z Tczewa do Tczowa toczył kuleczkę.

- grały w gry planszowe rozwijające język polski.

Czytaj więcej: Sprawny język-...

Zaczarowana matematyka

image012Celem zajęć matematycznych prowadzonych przez mgr Marzenę Drzewiecką było przybliżenie studentom matematyki jako dziedziny wiedzy , która rozwija myślenie i ma szerokie zastosowanie w codziennym życiu.

W trakcie zajęć studenci mogli doświadczyć matematyki konstruując, mierząc, tworząc obrazy, poszukując prawidłowości czy wreszcie grając w gry planszowe. Matematyka towarzyszyła im również w czasie autoprezentacji. Dowiedzieli się, w jakich dziedzinach życia wykorzystywana jest matematyka i jak zastosować podstawowe narzędzia matematyki w życiu codziennym i rozumowaniu matematycznym.

Czytaj więcej: Zaczarowana...

Pierwsza pomoc

Celem zajęć prowadzonych przez dr Małgorzatę Marcysiak było uświadomienie dzieciom, jak ważne jest udzielanie pomocy ludziom poszkodowanym oraz nauczenie  dzieci podstawowych czynności przy udzielaniu pierwszej pomocy.

image001Podczas  zajęć dzieci:
- uczyły się numerów telefonów alarmowych oraz dzwonienia i przekazywania informacji niezbędnych operatorom zbierającym dane, aby móc wysłać ekipę ratowniczą;
- ćwiczyły na manekinach sztuczne oddychanie i masaż serca;
- uczyły się układania ludzi, którzy zasłabli w pozycji bezpiecznej – bocznej ustalonej;
- uczyły się bandażowania różnych zranionych części ciała.

Czytaj więcej: Pierwsza pomoc

stopka