Jesteś tutaj: HomeAktualności

UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE ROKU AKADEMICKIEGO NA UNIWERSYTECIE DZIECIĘCYM PWSZ W CIECHANOWIE

UD rok 2017.png

W sobotę 10 czerwca 2017 roku o godzinie 9.00 w auli  Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Ciechanowie na Wydziale Ochrony Zdrowia i Nauk Humanistycznych odbyło się pierwsze uroczyste zakończenie roku akademickiego na Uniwersytecie Dziecięcym. W uroczystości brali udział Rektorzy, Senat, nasi najmłodsi studenci, ich rodzice i opiekunowie oraz zaproszeni goście. Po odsłuchaniu Gaudeamus i przywitaniu zebranych osób nastąpiło wręczenie Dyplomów Ukończenia Uniwersytetu Dziecięcego, nagród książkowych i pamiątek uczestnictwa w I edycji przez J.M. Rektora prof. dr hab. Leszka Zygnera, prorektora dr inż. Grzegorz Koca i dziekan dr Bożenę Ostrowską.

Czytaj więcej: UROCZYSTE...

Zakończenie roku akademickiego UD

Rektor i Senat
Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej
w Ciechanowie

  mają zaszczyt zaprosić na

Zakończenie
 roku akademickiego 2016/2017
na Uniwersytecie Dziecięcym
w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Ciechanowie

Wydział Ochrony Zdrowia i Nauk Humanistycznych
Zakład Pedagogiki i Kształcenia Pedagogicznego,

która odbędzie się w auli Uczelni

przy ul. Wojska Polskiego 51 w Ciechanowie
dnia 10 czerwca 2017 roku o godzinie 900

Udany rok Uniwersytetu Dziecięcego

DSC 0114Najpiękniejszą rzeczą, jakiej możemy doświadczyć jest oczarowanie tajemnicą.
Jest to uczucie, które stoi u kolebki prawdziwej sztuki i prawdziwej nauki.
Ten, kto go nie zna i nie potrafi się dziwić, nie potrafi doznawać zachwytu,
jest martwy, niczym zdmuchnięta świeczka.
(Albert Einstein)

 

„A co to jest?”, „Jak to się robi?”, „Co się stanie?”, Czy ja też mogę?” – takie właśnie pytania można usłyszeć na zajęciach Uniwersytetu Dziecięcego od naszych najmłodszych studentów. I właśnie nasz Uniwersytet Dziecięcy powstał w tym celu, aby odpowiedzieć na te wszystkie pytania. Został również powołany w celu rozwijania dziecięcej aktywności i zdolności twórczych, chęci poznawania świata, a także w celu promowania nauki i edukacji.

Czytaj więcej: Udany rok...

Spotkanie z dramą

DSC 0180Celem zajęć prowadzonych przez mgr Monikę Zbyszyńską- Matusiak było zachęcenie każdego dziecka, aby weszło w rolę króla i zrozumiało, dlaczego dobry przywódca powinien być empatyczny. Celem było także rozwijanie wyobraźni twórczej, ekspresji ruchowej, nabywanie umiejętności określania własnego nastroju i nastroju innych, doskonalenie umiejętności współpracy w grupie.

Zastosowano następujące techniki dramy: przynętę, płaszcz eksperta, rolę na papierze, nauczyciel i uczniowie w roli króla, improwizację, dramę na podstawie utworu literackiego, rzeźbę, stop klatkę, karuzelę postaci, improwizację w roli.

 

Czytaj więcej: Spotkanie z dramą

Sprawny język- aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa

image006Celem zajęć prowadzonych przez mgr Agnieszkę Kuskowską było zwrócenie uwagi dzieci na własny język ojczysty. Uświadomienie sobie tego, że mimo, iż znamy go od urodzenia, to warto go rozwijać, wzbogacać oraz dbać o staranność i dokładność w wyrażaniu myśli. Dzieci zachęcane były więc do dbania o słownictwo, gramatykę oraz stronę  artykulacyjną swoich wypowiedzi.

W trakcie zajęć dzieci:

- ćwiczyły słuch fizyczny i fonematyczny m.in. odgadywały do kogo, czego należą usłyszane odgłosy, poszukiwały ukrytych dźwięczących przedmiotów, bawiły się w głuchy telefon;

- wykonywały ćwiczenia relaksacyjne, dużej i małej motoryki;

- wykonywały ćwiczenia aparatu artykulacyjnego np. parskały, cmokały, oblizywały górną i dolną wargę, kląskały językiem, strzelały z języka;

- wykonywały ćwiczenia oddechowe m.in. dmuchały na wiatraczki, piórka, zdmuchiwały świeczki, robiły bańki mydlane;

- uczestniczyły w różnorodnych zabawach językowych  m.in. odszukiwały jakie słowo ukryło się w innym słowie np. zlew- lew; dopasowywały do ludzkich zachowań, ludzkiego wyglądu nazwy zwierząt np. pracowity jak mrówka, uparty jak osioł, głodny jak wilk;  łączyły w pary przedmioty o takiej samej nazwie, ale różnym znaczeniu np. pilot (człowiek) – pilot (do telewizora);

- łamały sobie języki powtarzając trudne słowa, zwroty, zdania np. W czasie suszy szosa sucha, suchą szosą Sasza szedł. Lojalna Jola, Jola lojalna. Czubaty strzyżyk w czystej czapeczce z Tczewa do Tczowa toczył kuleczkę.

- grały w gry planszowe rozwijające język polski.

Czytaj więcej: Sprawny język-...

stopka